Tältä sivulta löydät:

Starttitapahtuma

Syyskauden avajaisia vietetään seuraavan kerran syksyllä 2024!

Toimintaan voit kuitenkin tulla mukaan missä kohtaa vuotta vain. Olet tervetullut juuri sellaisena kuin olet!

Isoskoulutus

Isosen tehtävä on yksi hienoimmista vastuuhommista seurakunnan nuorisotyössä. Mihinkään vastuulliseen tehtävään ei voi lähteä ilman koulutusta ja kokemusta.

Isosen tehtävää varten valmistaudutaan POP UPeissa, Halleluja-messuissa sekä viikonloppuleireillä. Näissä on tarjolla koulutuksellisia elementtejä ryhmänohjaajan taitojen sekä hengellisen pääoman kasvattamiseksi. Kumpaakin tarvitaan isosen työssä.

Mukaan toimintaan voit lähteä milloin vaan! Tärkeintä on, että haluat tulla mukaan. Seurakunnassa jokaiselle on paikka. Me odotamme juuri sinua!

ISKOON ilmoittautuminen

POP UPit lauantaisin Suvelan kappelilla klo 10-14:

• 3.2
  • 9.3
  • 6.4
  • 20.4
  • Lälläri

Isos- ja leiriavustajahaku kesä 2024

HAKU PÄÄTTYNYT! Jos olisit kiinnostunut mahdollisista vapaista paikoista kevään mittaan, laita sähköpostia Reiskalle (ida.reimann@evl.fi)

Kerhonohjaajaksi?

Alakoululaisille vedettävät kerhot ovat hyvä tilaisuus käyttää sun omaa intohimoasi ja saada siitä samalla palkkaa. Haluatko vetää kuvis- tai kokkikerhoa? Tai vaikka liikuntakerhoa?

Kerhot alkavat 11.9. ja tapahtuvat viikoittain kevääseen asti. Jos koko vuoteen ei riitä aika, vaihtoehtona ovat myös lyhyemmät kurssit. Ehkä vedät ukulelen alkeiskurssin tai keppihevoskurssin. Niistä maksetaan ensimmäisen vuoden kerhonohjaajalle 5€/tunti.

Myös lastenleirien isoset valitaan ensisijaisesti kerhonohjaajista.

Ilmoittautuminen kerhonohjaajaksi ja lisätietoa löydät sivulta: Kerhonohjaajat - Kirkko Espoossa (espoonseurakunnat.fi)

Kerhot jaetaan ke 23.8. – tule paikalle ja valitse joko valmiista kerhoista, tai ehdota meille omaa ideaasi!

Leiriavustajakoulutus

Täytätkö tai oletko täyttänyt 18 vuotta? Oletko toiminut rippikoulussa isosena ja haluaisit vastuullisempia tehtäviä? Tervetuloa mukaan leiriavustajakoulutukseen! Koulutukset järjestetään Suvelan kappelilla klo 17-19.

Ilmoittaudu tästä

Jatkuu keväällä 2024:

• Ti 6.2
  • Pe 8.3
  • To 11.4

After school

Keskiviikkoisin ennen Nuorten iltaa on After school klo 15–17. Ohjelmaton, avoimet ovet -henkinen hetki, jossa voit mm. ottaa päiväunet, tehdä läksyjä, pelata biljardia jne. After schoolissa aina myös työntekijä tavattavissa, jos haluat jutella.

Nuortenilta

Ohjelmallinen nuortenilta, jossa tapaat toisia nuoria, saat uusia kavereita, laulat, leikit ja hiljennyt porukalla. Hyvää fiilistä mukavalla jengillä!

Nuortenillassa opimme uutta itsestä, uskosta ja elämästä. Täältä on hyvä aloittaa ja päästä sisälle seurakuntaan. Saat vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin:

• Miten löydän oman paikkani seurakunnassa?
  • Kuinka tutustun uusiin ihmisiin?
  • Mitä muuta seurakunnassa tapahtuu?

Keskiviikkoisin Suvelan kappelilla (Kirstintie 24) klo 17–19niinä viikkoina, kun ei ole Halleluja -messua.

Keväällä 2024:

• 17.1
  • 31.1
  • 7.2
  • 21.2 SPESSU KLO 14-18!
  • 28.2
  • 6.3
  • 20.3
  • 17.4
  • 8.5 (kevään viimeinen)

HalleLuja-messu

Jumalanpalvelus voi olla myös innostava ja sellainen, missä sinun on mahdollista olla aktiivinen tekijä. Voit myös tulla ihan vain olemaan! Tätä kaikkea on HalleLuja-messu, jota vietämme Suvelan kappelissa (Kirstintie 24) perjantai-iltaisin klo 18 noin kolmen viikon välein.

Messu alkaa klo 18, kestää noin tunnin. Sen jälkeen on tarjolla maksutonta messupizzaa, joka on yhdessä tehty ennen messua.

Messua tehdään yhdessä kivalla porukalla! Jos olet kiinnostunut tulemaan mukaan, niin ota yhteyttä nuorisotyön työntekijöihin.

Niinä viikkoina, kun messusta ei lähdetä nuortenleirille, pidetään messujatkot klo 21 saakka!

HalleLuja-messut keväällä 2024:

• 26.1 (lähdetään leirille)
  • 16.2 (ei jatkoja)
  • 15.3 (lähdetään leirille)
  • 5.4
  • 26.4
  • 17.5 (lähdetään leirille)

Leirit

Viikonloppuleireillä vietämme laatuaikaa toistemme ja Jumalan kanssa, teemme monenlaisia kivoja juttuja sekä harjoittelemme ryhmänohjaustaitoja.

Tulevat leirit keväällä 2024:

• Nuorten leiri 3: 26.-28.1.
  • Nuorten leiri 4: 15.-17.3
  • Leirille lähtevien leiri (lälläri): 17.-19.5.

Lälläri eli leirille lähtevien leiri Hvittorpissa 17.-19.5.2024

Oletko lähdössä kesällä isoseksi tai leiriavustajaksi riparille? Lähde mukaan Lällärille! Ilmoittautuminen on auki 11.4.- 29.4. Leiri on osa isos- ja leiriavustajakoulutusta ja leiriläiselle ilmainen. Ilmoittautumaan pääset TÄSTÄ.

Lällärille on mahdollista osallistua myös vain lauantaina. Leirille voi tulla omalla kyydillä. Jos tarvitset kyydin, ilmoita siitä ilmoittautumisen yhteydessä, niin osaamme varata kuljetuksen riittävän monelle. Yhteiskyyti lähtee klo 9.30 Suvelan kappelilta ja paluu Suvelaan n. klo 19.

Lisätietoja:

Laura Luoto puh. 050 569 0140 tai laura.luoto@evl.fi

Exodus-kuoro

Nuorten ja nuorten aikuisten kuorot kaikentasoisille laulajille. Kaikki ovat tervetulleita mukaan ilman koelaulua!

Halleluja messut kaikenikäisille Suvelan kappelilla perjantaisin 15.3, 5.4, 26.4 ja 17.5 klo 18!

Nuorisotyönohjaaja
Auroran kappeli Tuomiokirkkoseurakunta
02770 Espoo

Vastuualue: Auroran kappeli. Seurakunnan sateenkaariyhteyshenkilö.

Johtava nuorisotyönohjaaja
Tuomiokirkkoseurakunta
09 8050 3904

Vastuualue: Johtava nuorisotyönohjaaja, nuorisotyö, varhaisnuorisotyö, erityisnuorisotyö, rippikoulu

Seurakuntapastori
Auroran kappeli Tuomiokirkkoseurakunta
09 8050 3555
02770 Espoo

Vastuualue: Auroran kappeli. Seurakunnan sateenkaariyhteyshenkilö.

Erityisnuorisotyönohjaaja
Kalajärven kappeli Tuomiokirkkoseurakunta

Vastuualue: Erityisnuorisotyö, Kalajärvi.

Erityisnuorisotyönohjaaja
Laaksolahden kappeli Tuomiokirkkoseurakunta Viherlaakson kappeli

Vastuualue: Laaksolahden ja Viherlaakson kappelit, erityisnuorisotyö

Nuorisotyönohjaaja
Suvelan kappeli Tuomiokirkkoseurakunta
09 8050 3550
Kirstintie 24
02760 Espoo

Vastuualue: Nuorisotyö, Suvelan kappeli.

// ]]>